Vadihelefriden

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Jag kom på en sak

Av Namijaj - 27 februari 2013 19:00

De som läst Frukost och hela det långa inlägget Varför är skolan jobbig? förstår nog vad jag pratar (skriver) om i det här inlägget när jag säger:

Jag har kommit på en sak. Jag kanske har kommit på den tidigare i mitt liv men inte skrivit ner den och glömt bort den någonstans i mina hjärnceller men i alla fall. Jag har kommit på den. Igen.

Eller om det är första gången men hm hm!

 

Hemligheten med skalet. Allt handlar om personers personligheter. Haha, det lät kul. Måste skriva om det. owo Personers personligheter. Som en nerskriven lag om hur en person reagerar i olika situationer. Hur personer tycker och reagerar på varandra. Samspelet mellan människor och blabla i diverse situationer hur ska jag förklara det! Eller ni kanske redan fattat? Hur en person är helt enkelt.

Min teori är att jag har väldigt svårt för att hantera flera olika personligheter (lägg märke till att jag skrev personligheter och inte personer ) på en gång. Häromdagen på gympan blev jag och en person som är lätt att prata med ensamma i omklädningsrummet. Hade det bara funnits en till person då, hade jag inte sagt något alls. Men personen nämnde att det var kallt. Och det tyckte jag också, så jag svarade och så sa personen också något. Sen vågade jag inte prata mer för jag var rädd att "förstöra" samtalet eller råka säga något som jag egentligen inte tyckte. Det blir så nämligen, när skalet sluter sej om mej, kan jag bara råka slänga ur mej saker som jag egentligen inte tycker. Jag blir som "en tredje person." Den blyga personen blir jag i grupp eller med någon som är svår att prata med, oftast "elakare" personer. Ska nog inte säga elak, jag känner egentligen ingen i skolan. Mej själv är jag mest hemma. Egentligen är det bara mina tankar och delvis det jag skriver som är jag. Resten blir helt WOAH NEJ WUT AGH helt fel! Jag råkar alltid säga småelaka saker till de jag tycker om. Jag är ondskefull. Och så "den tredje personen". Så blir jag när skalet lättar lite grann. När skalet är halvt öppet och jag kan säga lite saker som "Aa, det är jättekallt här" eller "Haha, det låter ju jättekul". Jag blir en rätt tråkig person då och all min kraft läggs ner på att försöka säga saker som inte låter allt för tråkiga eller för konstiga. Det är mitt blyga jag som inte vill vara konstig. Själv vill jag vara en färgglad galen get med en starkt random personlighet. Get, personlighet. Det rimmar ahah, aja, nu ska jag inte snubbla allt för långt ifrån tråden här. Jo, och när jag är "den tredje personen" simmar rätt mycket tankar runt i mitt huvud. Och jag blir trög. Eller det är jag i vanliga fall också. Kom jag på nu.. Shet. Men min hjärna går på högvarv när en okänd person kommer fram till mej och säger något. Först dör 100 miljoner hjärnceller efter att ha försökt registrera den eventuella frågan. Sen dör ytterligare 100 miljoner av att försöka komma på ett svar. Så oftast står jag där en stund, eller 2-5 sekunder, innan jag svarar något. Och på de 5 sekunderna har min hjärna hunnit explodera minst 20 gånger! Och så känner jag mej mest dum efteråt. Och mitt blyga jag säger till mej: "Nu tycker den personen att du är dum i huvudet. Du stod jättelänge innan du svarade något och så sa du bara: 'Jag vet inte.' Kolla snabbt i personens ögon. Såg du? Man kan se i blicken att personen tycker du är dum i huvudet!" Och så börjar jag diskutera med mej själv i huvudet för att försöka övertyga mej själv att personen inte tycker det. Och att det inte spelar någon roll om den tycker det eller inte. Men den där blyga körven ger sej aldrig!

Jag vet, jag är galen.

Så allt handlar om min dåliga erfarenhet av att hantera flera olika personligheter. Anledningen till att jag kan prata med min familj är antagligen för att jag lärt känna deras olika personligheter och vet hur jag ska samspela med dem. Jag är föreberedd, jag vet hur de kan reagera för jag känner dem. Med andra personer är jag inte lika säker. De är mystiska ord som jag inte kan tyda. Man kan jämföra olika personligheter med språk. Min familj är som svenska för mej. Jag behärskar det ganska väl, för jag har levt med det hela mitt liv. En person jag har gått i samma klass med länge eller som jag känner att "den här personen är inte helt svår att kommunicera med" är som engelska. En person som jag kan tänka mej är svår att kommunicera med kan jag säga är som franska. Jag har tröttnat rätt mycket på franska för det börjar bli jobbigt. Och samma sak med personer som är som franska, jag kan tröttna på att försöka öppna mitt skal för dem för de är helt enkelt för svåra för mej att hantera. Det är lite svårt att förklara. Men är en person svår för mej, är det nog inte dennes fel, det är mitt. Det är jag som är problemet. Det är jag som inte vet hur jag ska vara. Det är inte någon annans fel. Bara mitt.


Men nu till en positiv sak. Var bara tvungen att skriva av mej först. På de svenska nationella proven fick jag B. owo Jag är skitstolt, jag är superglad! Men ska inte prata mer om det nu för vad jag egentligen ville ha sagt var det där med frukost. Sen jag läste på den där bloggen har jag försökt äta lite nyttigare frukost. Men sen förstod jag att jag är helt nybörjare på det här då min mage förklarade för mej på ett lite surt sätt att jag inte bara kan äta yoghurt med hallon och havrefraskuddar till frukost. Man borde inte äta väldigt fiberrik frukost två gånger i rad. Jag har lärt mej min läxa nu..


Men varför i hele friden har jag den här blomkrukan i mitt rum? Eller är det ens en blomkruka? Hur kom den dit egenltigen? Lite random bara. Men jag undrar verkligen.. o-o

Mystiskt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Namijaj - 18 januari 2015 20:30

Jag kom på en sak.   Jag.   Vill.   Dö.   Jag är inte redo för livet. För att bli 18. För att göra något. För att gå vidare. För att bli vuxen. För att finnas.   Jag visste att jag var deprimerad, men jag kom inte på att god mat...

Av Namijaj - 1 februari 2014 18:24

Blev sugen på att skriva ett inlägg. Lovis dakara.   Om du vill läsa det här inlägget rekommenderar jag att du lyssnar på låten Counting Stars av One Republic samtidigt för det är den jag lyssnar på just nu när jag skriver det här, alltså just nu...

Av Namijaj - 11 januari 2014 15:00

Jaa så jag håller fortfarande på med den nya bloggen! Det tar lite längre tid nu för att jag inte kan spendera hela dagarna på bloggen när jag måste gå till.. skolan. Q_Q Varför.. måste.. jag... gå.. till... skolan!!! T-T   Aha för att jag sk...

Av Namijaj - 7 januari 2014 14:25

Jag håller på att fixa min nya blogg vadihelefriden.blogg.se! Just nu är bloggen lösenordsskyddad för jag tänker inte ha den öppen medans den inte är klar. När designen är färdig kommer jag enbart att blogga på den! :O   Jupp. Så i typ två eller ...

Av Namijaj - 5 januari 2014 13:39

Nu känner jag för att ha med ordet "begåvad" i en mening. Wops nu har jag redan haft det.   Dåså. ...

Presentation


Jag är en konstig bulle som inte är särskilt bra på att vara social för jag verkar inte tänka som alla andra hur tänker man egentligen?

Kan vara kul att veta!

Hur gammal är du mystiska person? (om du fyller år imorgon räknas ej, om du fyller idag räknas det)
 0-5 år
 6-7 år
 8-9 år
 10-11 år
 12 år
 13-14 år
 15-16 år
 17-18 år
 19-25 år
 26-33 år
 34-40 år
 41-50 år
 51-70 år
 71-90 år
 91-120 år
 121 år och äldre

Onlinespel

Habboretros

Roliga länkar!

Videoklipp:

Chocoball

Websidor:

Theuselessweb - en websida där man kan trycka på en knapp och då öppnas ett fönster med en kneop sida, olika varje gång. OBS! Det kan komma fram läskiga sidor också bara så du vet!

Andra awsum bloggar

Kategorier

Le sökrut

Besöksantal

Ordlistan

Mitt personliga språk.

 

Korv        -         Bra; neutralt

Kårv        -       Superbra; positivt

Körv        -   Dumt, dåligt; negativt

Awsum    =          Awesome

Jag har..

Kik: Namijaj

Ask.fm/Mikiodesu

Kamrat.com: Mikio

Gthotel.org: Namijaj

Instagram: Namijaj

Jag ger ut dessa så att alla kan se dem därför att jag börjat intressera mej för korvbullar/så kallade människor. Mugg osv.

 

Kika mej om du inte känner dej obekväm i att få fina bilder på valnötter som liknar bruna hjärnor eller att få obegripliga texter om animeserier, potatomater eller bara något random jag funderat på skickat till dej. Det är säkrast att få svar från mej via kik eftersom jag i princip alltid har mobilen på mej..

 

Fråga mej något på Ask om du undrar något om mej eller livet eller döden eller det mittemellan eller utanför eller det på höger sida om det. Eller något annat. Fråga om vad som helst: Bajs, hur min säng ser ut, om mina åsikter om något eller till och med skolan! Ju mer random desto bättre. Om man kan säga så.

 

Du kan kolla in min Kamrat om du har lust. Där finns en fulen bilden på mej och en hopplös presentation som jag skrivit om minst tio gånger.

 

Möt mej på Gthotel.org - det är nog det närmaste du kan komma mej live och ett sätt att lära känna mej lite på. Inte för att jag vet varför någon skulle vilja vara vän med mej jag är ju bara frggws men om du vill ha en vän. För det vill i alla fall jag. Men jag accepterar inte vänförfrågningar från vem som helst eller skickar några till varenda person som kommer och säger gurka till mej.

 

På Instagram lägger jag väl mest upp filmer på det jag animerat - det sparas inte annars om jag gjort ex. en animation på tvpaint. Följ mej gärna om du vill.

Arkivet

Fråga mej!

6 besvarade frågor

De senaste inläggen

I am currently watching...

För tillfället ser jag på animes:

1. Inuyasha

Vad jag tycker än så länge:

1. Intressant. Lite tråkigt med svärd. En aning långsam. Jag tycker inte om när de andra är taskiga mot Inuyasha. Inuyasha<3

Animes jag ser regelbundet/följer:

One Piece

Naruto Shippuuden

Dragon Ball

(Äventyrsdags på engelska)

__________________________________
 
~*2014 Januari*~
 



Ovido - Quiz & Flashcards