Vadihelefriden

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

Viljan att få vara transparent

Av Namijaj - 30 december 2013 19:01

När läraren säger så här: “Nu ska vi börja med ett nytt projekt! Vi ska vara i grupper eller par och göra sådana här och ni har så här många veckor på er. Tror ni att ni kan dela in er själva i grupper?”

Då är det “Nothing to do here” för mej. Jag dör när lärare säger så, för det är något av det värsta. Det är något av det jag fruktar mest i skolan - när man ska dela in sej själva i grupper. Då blir jag alltid där själv och läraren kommer och frågar om jag inte vill vara med i någon grupp och sedan frågar läraren andra grupper och herre.

 

Men det är inte det värsta - det där är en bra lösning. En läskig är när läraren, inför hela klassen, ser på mej, granskar mej, frågar mej “Ska du inte vara med i någon grupp?” FAN TA DEJ! LÅT MEJ VARA IFRED! SER DU INTE VAD DU GÖR!? DU VET INGENTING OM DU INTE SER VAD DU GÖR JUST NU! IDIOT. JUST NU PEKAR DU UT MEJ INFÖR HELA KLASSEN. DET SOM JAG FRUKTAR ALLRA MEST - ATT SYNAS! Alla ser på mej nu. Nu är det tusen gånger svårare att ge dej ett svar. Alla är tysta, alla lyssnar. Jag är tyst, Jag får inte fram något att säga. Det blir tystare, det blir pinsammare. Till slut blir jag tvungen att säga något men det har gått så lång tid så nu kommer det låta som att jag är helt dum i huvudet, som att jag inte förstod din fråga förrän nu en minut senare. Det tar oändligt mycket längre tid att tänka när man är blyg. Tänk om du fattade det. Men det gör du inte.

 

“Ähem, kära lärare, jag tyckte du sa att vi skulle dela in oss i grupper, det är väl ändå du som bestämmer här, inte jag väl? Men nu är det så att jag är för blyg för att knappt andas i en sådan här situation, vad förväntar du dej av mej? Att jag ska vara som du?”

 

När läraren säger att klassen själv ska dela in sej i grupper, då känner jag mej som mest utstött. Då känner jag mej som mest ensam, som mest nervös, som mest blyg, som mest avlägsen dem andra. Då blir jag rädd - men också väldigt arg. Läraren för att den inte tar hänsyn. “Är läraren för lat för att dela in oss i grupper?” tänker jag. Men det kan ju också vara så att dela in sej själva i grupper har något med det framtida arbetslivet att göra, vad vet jag. Eller så vill läraren vara snäll mot övriga elever i klassen. Åh, vad snäll du är lärare. Så helvetes jävla snäll du är. Men du har väl ingen aning om vad du utsätter mej för så.. förlåt mej, men jag är arg och ledsen på det. På att bli så där väldigt ensam. När det blir så tydligt att man kan läsa det i pannan på mej: “Ensam”. Hela klassen kan läsa det i min panna vid sådana tillfällen. Även du, lärare. Så varför delar inte bara DU in oss i grupper? VARFÖR? Jag undrar det. Vilken ursäkt är så bra att den har rätt att utsätta mej för det här? Jag vill höra den så att jag kan förstå.

 

Men nu är jag självisk. Hah, ska du dela in oss i grupper, ta de övriga elevernas frihet att välja bara för MEJ? Nä, vad självisk jag är. Ble på mej. Men är det inte lärarens jobb egentligen? Tillhör det inte personens jobb att dela in sina elever i grupper? Varför kan man inte bara göra som vi gjorde på högstadiet - man fick skriva ett antal personer på en lapp som man ville vara med, och kanske en som man inte ville vara med och så gav man lappen till läraren. Så gjorde läraren grupper utefter dessa önskemål. Kanske har lärarna inte tid med det. Med tanke på att vi får sluta tidigare typ 30% av lektionerna så verkar de verkligen ha dåligt med tid för oss.

 

Alla tjatar om samarbete på den här linjen. Kanske ska jag börja i estetiska bild och form istället? Jag kan inte påstå att jag trivs i skolan. Min klass är väl bra - de försöker inte spela tuffa eller något sådant, de är trevliga, goa och skämtar med varandra. Och så är jag där och förstör allt.

 

Vid sådana tillfällen när man ska dela in sej själva i grupper, då önskar jag att jag inte var där. Jag förstör för de andra. Det finns ingen anledning för mej att vara där. Jag vill inte vara där. Jag antar att ingen annan vill att jag ska vara där heller direkt. De verkar inte bry sej. Ingen verkar bry sej. Inte ens jag, så vad gör jag där?

 

Jag tror att.. efter nästa termin ska jag ha bestämt mej - antingen går jag kvar, eller så byter jag, om det ens går att byta till något. Men jag hatar att börja en ny klass själv. Då kommer alla se på mej ju. Alla kommer granska mej, se om de kan få reda på hur jag är. Men det kan de inte. För jag har stängt in mej själv i mitt skal. Mission impossible.

 

Jag vill inte börja en ny klass. Men jag vill inte stanna i den här heller.


Se inte på mej. Lyssna inte efter mina ord. Försök inte komma nära mej.

 

Om det inte är så att du helhjärtat skulle vilja se vem jag är, höra på vad jag säger eller ta min hand för att hjälpa mej.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Namijaj - 18 januari 2015 20:30

Jag kom på en sak.   Jag.   Vill.   Dö.   Jag är inte redo för livet. För att bli 18. För att göra något. För att gå vidare. För att bli vuxen. För att finnas.   Jag visste att jag var deprimerad, men jag kom inte på att god mat...

Av Namijaj - 1 februari 2014 18:24

Blev sugen på att skriva ett inlägg. Lovis dakara.   Om du vill läsa det här inlägget rekommenderar jag att du lyssnar på låten Counting Stars av One Republic samtidigt för det är den jag lyssnar på just nu när jag skriver det här, alltså just nu...

Av Namijaj - 11 januari 2014 15:00

Jaa så jag håller fortfarande på med den nya bloggen! Det tar lite längre tid nu för att jag inte kan spendera hela dagarna på bloggen när jag måste gå till.. skolan. Q_Q Varför.. måste.. jag... gå.. till... skolan!!! T-T   Aha för att jag sk...

Av Namijaj - 7 januari 2014 14:25

Jag håller på att fixa min nya blogg vadihelefriden.blogg.se! Just nu är bloggen lösenordsskyddad för jag tänker inte ha den öppen medans den inte är klar. När designen är färdig kommer jag enbart att blogga på den! :O   Jupp. Så i typ två eller ...

Av Namijaj - 5 januari 2014 13:39

Nu känner jag för att ha med ordet "begåvad" i en mening. Wops nu har jag redan haft det.   Dåså. ...

Presentation


Jag är en konstig bulle som inte är särskilt bra på att vara social för jag verkar inte tänka som alla andra hur tänker man egentligen?

Kan vara kul att veta!

Hur gammal är du mystiska person? (om du fyller år imorgon räknas ej, om du fyller idag räknas det)
 0-5 år
 6-7 år
 8-9 år
 10-11 år
 12 år
 13-14 år
 15-16 år
 17-18 år
 19-25 år
 26-33 år
 34-40 år
 41-50 år
 51-70 år
 71-90 år
 91-120 år
 121 år och äldre

Onlinespel

Habboretros

Roliga länkar!

Videoklipp:

Chocoball

Websidor:

Theuselessweb - en websida där man kan trycka på en knapp och då öppnas ett fönster med en kneop sida, olika varje gång. OBS! Det kan komma fram läskiga sidor också bara så du vet!

Andra awsum bloggar

Kategorier

Le sökrut

Besöksantal

Ordlistan

Mitt personliga språk.

 

Korv        -         Bra; neutralt

Kårv        -       Superbra; positivt

Körv        -   Dumt, dåligt; negativt

Awsum    =          Awesome

Jag har..

Kik: Namijaj

Ask.fm/Mikiodesu

Kamrat.com: Mikio

Gthotel.org: Namijaj

Instagram: Namijaj

Jag ger ut dessa så att alla kan se dem därför att jag börjat intressera mej för korvbullar/så kallade människor. Mugg osv.

 

Kika mej om du inte känner dej obekväm i att få fina bilder på valnötter som liknar bruna hjärnor eller att få obegripliga texter om animeserier, potatomater eller bara något random jag funderat på skickat till dej. Det är säkrast att få svar från mej via kik eftersom jag i princip alltid har mobilen på mej..

 

Fråga mej något på Ask om du undrar något om mej eller livet eller döden eller det mittemellan eller utanför eller det på höger sida om det. Eller något annat. Fråga om vad som helst: Bajs, hur min säng ser ut, om mina åsikter om något eller till och med skolan! Ju mer random desto bättre. Om man kan säga så.

 

Du kan kolla in min Kamrat om du har lust. Där finns en fulen bilden på mej och en hopplös presentation som jag skrivit om minst tio gånger.

 

Möt mej på Gthotel.org - det är nog det närmaste du kan komma mej live och ett sätt att lära känna mej lite på. Inte för att jag vet varför någon skulle vilja vara vän med mej jag är ju bara frggws men om du vill ha en vän. För det vill i alla fall jag. Men jag accepterar inte vänförfrågningar från vem som helst eller skickar några till varenda person som kommer och säger gurka till mej.

 

På Instagram lägger jag väl mest upp filmer på det jag animerat - det sparas inte annars om jag gjort ex. en animation på tvpaint. Följ mej gärna om du vill.

Arkivet

Fråga mej!

6 besvarade frågor

De senaste inläggen

I am currently watching...

För tillfället ser jag på animes:

1. Inuyasha

Vad jag tycker än så länge:

1. Intressant. Lite tråkigt med svärd. En aning långsam. Jag tycker inte om när de andra är taskiga mot Inuyasha. Inuyasha<3

Animes jag ser regelbundet/följer:

One Piece

Naruto Shippuuden

Dragon Ball

(Äventyrsdags på engelska)

__________________________________
 
~*2014 Januari*~
 



Ovido - Quiz & Flashcards