Vadihelefriden

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Hundra försvunna kronor

Av Namijaj - 1 mars 2013 18:00

Hundra stycken i en enda liten lapp i en enda liten hand.

I min hand! Hundra kronor! Etta, nolla, nolla. 100! Så mycket pengar! Det kanske inte är så mycket för de flesta andra som får hålla på med sina löner på 10-, 40 000 eller för dem som får månads- eller veckopeng. Det kanske inte är något att bli så hysterisk över, men det blir jag ändå, för 100 kronor är sällsynt här. I min hand. Jag fick det att köpa mat för, eftersom pappa vet om att jag inte äter på rasterna. Det skulle räcka för hela månaden sade han. Men så hände något ändå.

 

Jag hann inte skriva något inlägg om det jag verkligen gjorde igår. För jag gjorde faktiskt något jag aldrig gjort förut, som idag får mej att gå omkring och sträcka på mej och det gör mej glad. Även om jag inte är särskilt förtjust i träningsvärk.

Igår åkte nämligen jag och Kalsongstrumpan* till ett badhus för att jag skulle träna på att simma! Jag har urusel kondition för jag går inte i någon sport eller gymmar. Vi har inte råd helt enkelt. Annars hade jag gått på gym och simmat minst en gång per vecka. Hade jag velat i alla fall.

Men på grund av min jäääääättekörviga kondition så kan jag inte simma så långt som man ska i min ålder för att bli godkänd. Så det betyder att hela mitt betyg bara kan åka rutschkana ner i den djupa delen av bassängen om jag inte börjar träna nu. Visserligen kunde jag gå ut och jogga och sånt men jag har ingen att jogga med och jag vill inte bara göra en sak. Och egentligen är det simningen jag behöver träna på. För jag är jätterädd för vatten i stora mängder. Att få huvudet under vatten och allt sådant där. Så fort jag inte bottnar blir jag alldeles FGFFMMSS och det går inte! Så jag behöver bli säkrare på att simma så att jag kan lita på att mitt huvud inte hamnar under vattnet.. Dx


Innan jag och Kalsongstrumpan åkte dit (det är en bit(haha, det rimmade!)) så fick vi förbereda oss genom att ta med pengar för buss och dylikt. Och så hade vi inte så mycket, så vi var tvungna att ta min älskade hundralapp som jag inte egentligen tänkt använda för jag hade velat spara pengarna till en Cintiq 12 wx. 'Bajs', tänkte jag då.

Och så kom jag att tänka på ordspråket "Lätt fånget, lätt förgånget". Så passande!

*Kalsongstrumpan heter egentligen något annat. (Jag har sett i olika artiklar där personen är anonym att de gjort såhär så jag ville också testa!)

 

Men jag övade och kunde till slut simma enda fram till andra sidan! Ett framsteg! Dadam! Jag hoppas vi får mer pengar så att jag kan öva oftare så att jag klarar att få godkänt. Det vore inte kul om hela mitt idrottsbetyg försvann på grund av ett enda pruttmoment. Ett C som bortblåst! Så trevligt hade det inte varit.

Det var i alla fall jättekul att simma! Om man bortser från hur rädd jag var hela tiden för att hamna under vattnet.. xd

Och efteråt fick jag glass så jag blev jätteglad! Och nu har jag träningsvärk, en underbar belöning. Beviset på att jag gjort någonting!


Nu är jag trött på att vara på datorn och det är middag nu. Jag är glad att det blir middag även om jag inte tycker så mycket om just skinkschnitzel (eller hur det stavas..). Förut brukade vi knappt få någon middag alls. Vi fick faktiskt ingen middag. För pappa bara sov och vi fick inte så mycket pengar antar jag. Jag tror att det var under sommarlovet. Men jag är inte säker. Annars undrar jag lite över hur jag orkade med skolan eftersom jag inte äter någon lunch. Mystiskt!

 

Men här är ett fint kort jag hann ta innan jag var tvungen att ge bort denna fina korv!

Hundra hundra hundra hundra hundra hundra hundra.

 
 
Ella

Ella

1 mars 2013 18:25

Omg, detta hade jag ingen aning om! Herregud, jag vill bara åka ut till ditt lilla samhälle nu och ge dig mina oförtjänta 1000 kr som jag får varje månad... Nu skäms jag faktiskt... Tänker aldrig på att alla inte har det så bra hemma, märker aldrig hur bra jag faktiskt har det.
Varför kan du inte skaffa ett sommarjobb eller något? Eller det kanske inte finns så mycket man kan tjäna pengar på där du är... Vad vet jag?

*skickar en digital kram* o(^▽^)o

http://eyimella.bloggplatsen.se

Namijaj

1 mars 2013 18:46

Aw, haha tack för din omtanke! Du behöver absolut inte skämmas, jag tror inte ens jag förtjänar några pengar eftersom jag inte ens vet hur man gör för att söka till sommarjobb eller bidrar till något vettigt för världen över huvudtaget. Men jo, jag skulle vilja sommarjobba och få den där känslan när man får sina välförtjänta pengar i handen att: "Nu är jag självständig! Jag har tjänat ihop de här pengarna själv!" men då skulle jag nog bli tvungen att sommarjobba någonstans där man blir tvungen att åka buss och vi har ju som sagt inte direkt några pengar.. Dx Så det blir ju ett litet problem!
Men det kommer ju inte vara såhär för alltid! Det kommer nog bli bättre sen.
*Digitala kramar på dej!* x3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Namijaj - 18 januari 2015 20:30

Jag kom på en sak.   Jag.   Vill.   Dö.   Jag är inte redo för livet. För att bli 18. För att göra något. För att gå vidare. För att bli vuxen. För att finnas.   Jag visste att jag var deprimerad, men jag kom inte på att god mat...

Av Namijaj - 1 februari 2014 18:24

Blev sugen på att skriva ett inlägg. Lovis dakara.   Om du vill läsa det här inlägget rekommenderar jag att du lyssnar på låten Counting Stars av One Republic samtidigt för det är den jag lyssnar på just nu när jag skriver det här, alltså just nu...

Av Namijaj - 11 januari 2014 15:00

Jaa så jag håller fortfarande på med den nya bloggen! Det tar lite längre tid nu för att jag inte kan spendera hela dagarna på bloggen när jag måste gå till.. skolan. Q_Q Varför.. måste.. jag... gå.. till... skolan!!! T-T   Aha för att jag sk...

Av Namijaj - 7 januari 2014 14:25

Jag håller på att fixa min nya blogg vadihelefriden.blogg.se! Just nu är bloggen lösenordsskyddad för jag tänker inte ha den öppen medans den inte är klar. När designen är färdig kommer jag enbart att blogga på den! :O   Jupp. Så i typ två eller ...

Av Namijaj - 5 januari 2014 13:39

Nu känner jag för att ha med ordet "begåvad" i en mening. Wops nu har jag redan haft det.   Dåså. ...

Presentation


Jag är en konstig bulle som inte är särskilt bra på att vara social för jag verkar inte tänka som alla andra hur tänker man egentligen?

Kan vara kul att veta!

Hur gammal är du mystiska person? (om du fyller år imorgon räknas ej, om du fyller idag räknas det)
 0-5 år
 6-7 år
 8-9 år
 10-11 år
 12 år
 13-14 år
 15-16 år
 17-18 år
 19-25 år
 26-33 år
 34-40 år
 41-50 år
 51-70 år
 71-90 år
 91-120 år
 121 år och äldre

Onlinespel

Habboretros

Roliga länkar!

Videoklipp:

Chocoball

Websidor:

Theuselessweb - en websida där man kan trycka på en knapp och då öppnas ett fönster med en kneop sida, olika varje gång. OBS! Det kan komma fram läskiga sidor också bara så du vet!

Andra awsum bloggar

Kategorier

Le sökrut

Besöksantal

Ordlistan

Mitt personliga språk.

 

Korv        -         Bra; neutralt

Kårv        -       Superbra; positivt

Körv        -   Dumt, dåligt; negativt

Awsum    =          Awesome

Jag har..

Kik: Namijaj

Ask.fm/Mikiodesu

Kamrat.com: Mikio

Gthotel.org: Namijaj

Instagram: Namijaj

Jag ger ut dessa så att alla kan se dem därför att jag börjat intressera mej för korvbullar/så kallade människor. Mugg osv.

 

Kika mej om du inte känner dej obekväm i att få fina bilder på valnötter som liknar bruna hjärnor eller att få obegripliga texter om animeserier, potatomater eller bara något random jag funderat på skickat till dej. Det är säkrast att få svar från mej via kik eftersom jag i princip alltid har mobilen på mej..

 

Fråga mej något på Ask om du undrar något om mej eller livet eller döden eller det mittemellan eller utanför eller det på höger sida om det. Eller något annat. Fråga om vad som helst: Bajs, hur min säng ser ut, om mina åsikter om något eller till och med skolan! Ju mer random desto bättre. Om man kan säga så.

 

Du kan kolla in min Kamrat om du har lust. Där finns en fulen bilden på mej och en hopplös presentation som jag skrivit om minst tio gånger.

 

Möt mej på Gthotel.org - det är nog det närmaste du kan komma mej live och ett sätt att lära känna mej lite på. Inte för att jag vet varför någon skulle vilja vara vän med mej jag är ju bara frggws men om du vill ha en vän. För det vill i alla fall jag. Men jag accepterar inte vänförfrågningar från vem som helst eller skickar några till varenda person som kommer och säger gurka till mej.

 

På Instagram lägger jag väl mest upp filmer på det jag animerat - det sparas inte annars om jag gjort ex. en animation på tvpaint. Följ mej gärna om du vill.

Arkivet

Fråga mej!

6 besvarade frågor

De senaste inläggen

I am currently watching...

För tillfället ser jag på animes:

1. Inuyasha

Vad jag tycker än så länge:

1. Intressant. Lite tråkigt med svärd. En aning långsam. Jag tycker inte om när de andra är taskiga mot Inuyasha. Inuyasha<3

Animes jag ser regelbundet/följer:

One Piece

Naruto Shippuuden

Dragon Ball

(Äventyrsdags på engelska)

__________________________________
 
~*2014 Januari*~
 



Ovido - Quiz & Flashcards